De ce o pagină de Facebook nu-ți poate înlocui website-ul

Paginile de Facebook arată tot mai mult a website-uri, însă nu-ți baza marketingul doar pe acestea dacă vrei un brand puternic pe termen lung. Totuși, dacă vrei să-ți faci o pagină de Facebook, îți recomand cu căldură, însă folosește-o ca un loc de interacțiune cu fanii și ca o sursă de trafic pentru website.

Am auzit într-un training de Marketing Online că paginile de Facebook vor înlocui website-urile. Cu siguranță e ceea ce-și dorește Facebook-ul, însă eu nu sunt de acord cu acest lucru. Mai jos îți argumentez și de ce.

Funcționalități pe care o pagină de Facebook le are, similare cu cele ale unui website:

  • Secțiune de “About” unde apar informații despre companie;
  • Posibilitatea de scriere “Note” care îți imită articolele de blog;
  • Anumite tipuri de pagini au secțiune de “Services” unde poți pune o scurtă descriere cu ce servicii oferă compania;
  • Mai nou, au introdus și secțiune de “shop” pentru a lista produsele pe care le vindeți;
  • Dacă dorești, există opțiune să adaugi pagini sau aplicații noi care nu vin standard;
  • Secțiuni de foto – video;

Ce are în plus o pagină de Facebook față de un website de companie:

  • În loc de formularul de contact există posibilitatea de a iniția o conversație de tip chat și de a seta mesaje automate de răspuns;
  • Posibilitatea de a face LIVE-uri video;
  • Timeline-ul cu postări (și interacțiunea cu fanii);
  • Posibilitatea de a crea evenimente;
  • Posibilitatea de a crea publicitate pe Facebook;
  • Diferite statistici specifice rețelei sociale;
  • Crearea paginii este gratuită.

Toate aceste funcționalități le găsești explicate mai în detaliu în cursul Online Mastery.

Mai jos îți argumentez totuși de ce website-ul ar trebui să rămână centrul comunicării tale online.

1.Măsurare

În primul rând, pe website-ul tău poți măsura mai bine tot ce se întâmplă: numărul de vânzări, toate sursele de trafic, poți înregistra activitatea de pe website să vezi ce fac vizitatorii online + alte analize avansate. Pe Facebook ești limitat la datele oferite de ei și nu poți instala alte instrumente de măsurare.

Citește celelalte 8 motive pe blogul calinbiris.ro.

 

Calin Biris este Senior Partner in cadrul agentiei de marketing Loopaa Marcom si fondatorul Online Mastery, platforma de curs despre Marketing Online de la A la Z. Calin a sustinut peste 100 de prezentari si workshop-uri pregatind pe Marketing Online mii de antreprenori si specialisti.
In trecut a fost director de marketing la doua dintre cele mai cunoscute branduri din online-ul Romanesc: Trilulilu si Zonga. De asemenea, a condus timp de 4 ani asociatia de tineri profesionisti in marcom IAA YP Cluj. In 2015 a fost premiat de revista Forbes ca fiind unul dintre cei mai remarcabili 30 de tineri sub 30 de ani din Romania.

Leave a Reply