Noutati de Marketing Online in 2016

noutati de marketing online in 2016

Frumusetea, dar si provocarea, marketingului online este ca instrumentele pe care le folosim pentru a ne atinge obiectivele se actualizeaza mereu. Asta inseamna ca apar functionalitati noi care ne usureaza munca sau care ne ofera impact mai mare in actiunile noastre.

In ultima jumatate de an din 2016 au aparut o serie de noutati de marketing online care merita remarcate si punctate. (click pe imagini pentru previzualizare)

1.Facebook Shop

Cea mai interesata actualizare pe care au adus-o cei de la Facebook este ca au adaugat o sectiune de shop online pe paginile de business. Practic acum poti vinde produse direct de pe Facebook daca esti din SUA. In alte tari decat SUA (inclusiv Romania) ai doar posibilitatea de a adauga produse in „magazinul propriu” din pagina ta de Facebook, iar pentru finalizarea unei comenzi clientul este redirectionat din pagina produsului de pe Facebook spre pagina de vanzare de pe site-ul tau, in momentul cand da click pe butonul de „check out”.

Acesta este inca un pas pe care il face Facebook pentru a deveni singura platforma de care mai ai nevoie online.

Mai multe detalii despre magazinele de pe Facebook poti citi aici.

Shop pe Facebook

 

 

 

Shop pe Facebook

 

 

 

 

2. Mentionarea produselor si serviciilor in postarile de Facebook

Inainte de introducerea sectiunii de shop, cei de la Facebook au dat posibilitatea afacerilor de a adauga o sectiune de servicii pe pagina de business. Am introdus un scurt tutotorial in cursul Online Mastery despre cum se face acest lucru.

Daca ai adaugat sectiunea de shop si/sau de servicii pe pagina afacerii tale de pe Facebook, acum ai posibilitatea de a mentiona produsele sau serviciile tale in postarile pe care le faci pe Facebook. In acest mod iti cresti sansele sa faci mai multe vanzari online.

In curand vei putea mentiona produse si in pozele pe care le postezi si pe Instagram. Detalii aici.

tag produse pe facebook

 

 

 

tag produse pe facebook

 

 

 

3. Editarea pozelor pe Facebook a fost actualizata

Inainte sa postezi o poza pe pagina de Facebook poti sa faci mici editari la aceasta. Acum poti sa dai tag la produse sau servicii in poze, iar editorul este mai vizual si mai usor de folosit decat inainte.

tag produse pe facebook

 

 

 

4. Instant articles pe Facebook

Daca vrei ca articolele tale sa se incarce foarte repede atunci cand sunt accesate de pe Facebook, poti activa optiunea de Instant articles. Cu ajutorul acesteia, articolele iti sunt rescrise automat pentru a fi redate direct pe Facebook atunci cand cineva le acceseaza de pe mobil. Astfel, cititorul nu mai este trimis pe site-ul tau ci articolul sa deschide instant, ca o pagina de Facebook.

Dezavantajul este ca pierzi o vizita pe site, care ar putea duce la o achizitie sau la citirea unui alt articol, insa castigi timp de incarcare a articolului, care poate duce la o retentie mai buna a cititorului pe textul scris. De asemenea, Facebook iti ofera statistici despre cate persoane ti-au vazut postarea si cate au accesat articolul. Daca vrei sa citesti un instant article de pe mobil pentru a vedea cum apare, acceseaza acest articol direct din aplicatia de Facebook.

Mai multe detalii despre Instant articles poti citi aici.

5. Afisare diferita a tipurilor de reclame din Facebook

Pe zi ce trece sistemul de publicitate de la Facebook se complica si simplifica in acelasi timp. Spre exemplu, acum poti gasi noi moduri de a face reclama precum „store visits” pentru incurajarea clientilor sa vina in magazinele fizice. In acelasi timp, s-a simplificat meniul cu tipurile de reclame. Spre exemplu, campaniile de vizite pe site si vizite in aplicatie au fost „ascunse” sub aceeasi denumire „Trafic”. De asemenea, campaniile de Facebook au fost impartite pe 3 tipuri de obiective, incat sa-ti fie mai usor sa alegi ce vrei să faci: awareness (notorietate), consideration si conversion.

Iar pentru ca mentionam mai sus de instant articles, acum poti face reclama in „articolele instante” publicate de catre altii.

obiective facebook ads

 

 

6. Facebook Marketplace

Am mentionat intr-un articol anterior ca Facebook pregateste o lovitura pentru OLX, lansand sectiunea de Marketplace. In curand vei putea cauta direct pe Facebook oferte postate de catre alti utilizatori . De asemenea si tu vei putea „vinde” orice, in calitate de persoana fizica, fara sa ai nevoie de o pagina de business, folosind marketplace-ul Facebook. Citeste mai multe in articolul scris pe acest subiect.

7. O noua extensie Google Adwords

Extensiile de anunturi de la reclamele de cautari sunt acele texte extra care apar pe langa textul de reclama standard (numar de telefon, link-uri catre pagini din site etc.). Recent, s-a introdus o noua extensie pe care daca o adaugi anunturilor tale va permite utilizatorilor sa-ti trimita mesaje (similare cu SMS-urile) direct din reclama. Aceasta extensie se numeste „click to message” si poti afla mai multe detalii despre ea in acest articol de pe blogul Google Adwords.

message extension

 

 

 

 

 

8. Scorul se sanatate Google Adwords

In meniul de oportunitati din contul tau de Google Adwords poti gasi mai nou o „nota de sanatate” a campaniilor tale (Account Health Score for Search). Daca vei accesa detaliile despre nota primita, poti accesa mai multe detalii si vei gasi o serie de imbunatatiri recomandate pentru fiecare campanie din contul tau.

health score

 

9. Search console direct in Google Analytics

Google Search Console este un instrument oferti de catre Google pentru a urmari ce cuvinte cheie aduc trafic organic pe site-ul tau, pe ce pozitii se afla site-ul tau in cautari pentru acele cuvinte cheie, daca site-ul are probleme de indexare + alte cateva functionalitati utile despre care poti afla in lectiile video din Online Mastery.

Recent, a fost introdusa o sectiune dedicata de Search Console si in Google Analytics. Cu ajutorul acesteia poti urmari topul paginilor care beneficiaza de trafic organic, tipul dispozitivelor de pe care vine traficul organic si tarile din care vine acesta, sau numarul de obiective atinse datorita cautarilor organice. Din pacate functionalitatea nu este 100% integrata, astfel nu sunt afisate toate cuvintele cheie, sau expresiile, care aduc trafic organic.

10. Statistici pentru contul de Instagram

Poate una dintre cele mai asteptate actualizari ale Instagramului a fost sa ofere statistici cu privire la popularitatea postarilor. Acum ai posibilitatea sa vezi date despre cat de des ti-a fost afisata o postare, cate persoane au vazut postarea si cate interactiuni totale au fost cu postarea respectiva.

La aceste date poti avea acces daca iti conectezi profilul de Instagram de o pagina de Facebook.

11. Alte noutati

Pe langa noutatile importante mentionate anterior, au mai fost si alte actualizari care deja sunt foarte cunoscute si n-am vrut sa insist pe ele: Facebook Live sau Instagram Stories. De asemenea, in curand vom avea video live si pe Instagram (detalii aici).

12. Resurse utile

  • Daca doresti sa cresti impactul comunicarii personale sau ale companiei tale pe Linkedin, descarca gratuit aceasta lista de verificare une poti bifa tot ce trebuie sa faci pentru o comunicare profesionista.
  • Vezi cum arata manualul de brand al agentiei Loopaa.
  • De asemenea, daca vrei sa stii cine sunt cei mai populari vloggeri din Romania, citeste detalii in aceasta sinteza realizata de Zelist Monitor.
  • In 23 Februarie 2017, te astept la evenimentul Marketing 4 IT, unde poti invata despre Employer Branding sau Product Marketing, de la experti locali si internationali, de la companii precum eJobs, BestJobs, Linkedin, Ubisoft sau Bitdefender.

Mult spor in online!

Calin

 

Calin Biris este Senior Partner in cadrul agentiei de marketing Loopaa Marcom si fondatorul Online Mastery, platforma de curs despre Marketing Online de la A la Z. Calin a sustinut peste 100 de prezentari si workshop-uri pregatind pe Marketing Online mii de antreprenori si specialisti. In trecut a fost director de marketing la doua dintre cele mai cunoscute branduri din online-ul Romanesc: Trilulilu si Zonga. De asemenea, a condus timp de 4 ani asociatia de tineri profesionisti in marcom IAA YP Cluj. In 2015 a fost premiat de revista Forbes ca fiind unul dintre cei mai remarcabili 30 de tineri sub 30 de ani din Romania.

Leave a Reply