Interviu Wall-Street.ro despre Online Mastery

Interviu WALL-STREET

WS: Calin Biris este unul dintre cei mai cunoscuti specialisti online, cu experienta de aproape 10 ani ca digital marketer atat la Zonga, cat si la Trilulilu. Din 2014 el este senior partner la agentia Loopaa Marcom si, recent, a lansat o platforma de digital learning – Online Mastery . Ce planuri are acesta, cum considera ca ar putea evolua piata de digital din Romania, dar si ce ar schimba la nivel legislativ, citeste in interviul exclusiv de mai jos.

WS: Cum ti-a venit ideea lansarii proiectului Online Mastery si care au fost/sunt provocarile principale ale sale?

CB: Organizez workshopuri de Marketing Online din 2012, perioada in care blogging-ul era in voga, iar Facebook-ul incepea sa creasca puternic in Romania. Antreprenorii doreau sa inteleaga cum pot sa foloseasca aceasta retea sociala pentru a intra in contact cu potentialii clienti si sa-si creasca vanzarile. Training-urile organizate de mine erau cu doar 30 de persoane in sala pentru a putea sa ma ocup de fiecare cursant in parte. Feedback-urile primite au fost foarte bune si am avut multe solicitari de la persoane din alte orase din tara, care nu au reusit sa ajunga. Am stiut ca o platforma online imi poate oferi exact ceea ce aveam nevoie, scalabilitate, avand experienta in doua dintre cele mai populare servicii online din Romania, Trilulilu.ro si Zonga.ro.

Asadar, pentru a duce mai departe cursul de Marketing Online pe care il organizam a fost un pas normal sa il duc in digital, pentru a raspunde solicitarilor pe care le-am primit de la persoanele care nu au ajuns la cursurile fizice.

In martie 2014, am facut primul pas si am inceput sa lucrez la proiect. Dupa doi ani de planificari, filmari, dezvoltari si colaborari, am lansat platforma OnlineMastery.ro. Acum, mii de cursanti, de ori unde din tara sau lume, pot sa beneficieze de experienta mea de Marketing Online din ultimii 9 ani.

Cea mai mare provocare a proiectului este actualizarea continutului. In online, instrumentele de marketing se modifica, se schimba si se imbunatatesc in mod continuu. Pentru a fi un curs practic si util, actualizam mereu continutul cu noi materiale sau refacem lectiile video despre platformele care se modifica. In plus, toti cursantii care se inscriu in Online Mastery, au acces gratuit pe viata la toate actualizarile aduse cursului.

WS: De ce s-ar inscrie oamenii la un astfel de curs, in .ro, atata timp cat exista multiple alte cursuri, inclusiv internationale?

CB: In primul rand, fata de orice curs fizic, in platforma Online Mastery cursantii au acces nelimitat. Pot intra ori de cate ori vor sa revada lectiile video, sa faca exercitiile si sa adreseze intrebari trainer-ului sau celorlalti cursanti. De asemenea, au acces la curs de oriunde si oricand. Spre exemplu, azi pot intra de la birou, de pe laptop, si invata sa faca o reclama online, iar maine intra de acasa, de pe smartphone, si invata cum sa-si imbunatateasca postarile de pe Facebook pentru a avea mai multe interactiuni. Reamintesc faptul ca toate actualizarile pe care le aducem cursului sunt gratuite, pe viata, pentru cei inscrisi.

Fata de alte cursuri din Romania, acesta este cel mai complex. Are peste 150 de lectii video despre Marketing Online, de la A la Z. Cursantii invata ce presupune un website convingator si bine optimizat pentru motoarele de cautare, cum sa foloseasca un blog pentru loializare sau cum sa castige mai multi clienti folosind canalele Social Media, publicitatea online, e-mail marketing-ul si alte tactici de actualitate.

Toate lectiile video sunt filmate atat in studio cat sunt si sub forma de tutoriale practice pe PC. Cursantii pot urmari exact cum creez eu campanii sau actiuni de marketing online, sa repete dupa mine si sa invete din experienta mea, asa cum lucrez cu clientii agentiei Loopaa Marcom, in care sunt partener. Practic, acestia invata cum sa faca marketing online, sau cum ar trebui sa se faca marketing-ul online, la nivelul unui specialist de agentie cu 9 ani de experienta, folosind cele mai noi instrumete, intr-un mod eficient si practic.

Fata de cursurile internationale, cel mai important diferentiator este ca toate materialele sunt in limba romana, iar lectiile video sunt adaptate pentru contextul din Romania, pentru cursanti incepatori sau de nivel mediu.

In plus, fata de orice alt curs, cei inscrisi in Online Mastery primesc un exemplar din prima si singura agenda dedicata de Marketing Online din Romania si un manual fizic de exercitii de strategie.

 WS: Ce planuri de dezvoltare aveti pentru proiect & ce alte proiecte planifici pentru 2017?

CB: In acest moment, planurile de dezvoltare sunt orientate spre a oferi cea mai buna experienta de invatare, iar in viitor tintim intrarea pe piete internationale.

De asemenea, in aceasta primavara organizez cu agentia Loopaa a doua editie a conferintei Marketing 4 IT, singurul eveniment de Marketing dedicat industriei de IT din Romania. In cadrul acestei editii vom avea doua track-uri despre Employer Branding si Product Marketing. Pe scena vor urca speakeri de la principalele platforme online de recrutari Linkedin, eJobs si Bestjobs, cat si specialisti de la alte companii de IT de renume precum Bitdefender si Ubisoft.

WS: La ce tendinte consideri ca vom asista in marketing-ul digital in 2017? Ce diferente fata de 2015-2016?

CB: Anul acesta va fi despre marketing pe dispozitive mobile si despre comunicare prin video. Cei mai importanti jucatori din online imping toate eforturile inspre aceste directii. In plus, fata de anii trecuti, ma astept sa vedem tot mai multe campanii cu realitate augumentativa (AR) si realitate virtuala (VR).

WS: Cum s-au schimbat, de-a lungul ultimilor ani, preferintele clientilor in ceea ce priveste marketing-ul/campaniile de marketing?

CB: Ce am putut observa este ca in ultimii ani consumatorii au devenit mai deschisi spre a cumpara orice online, de la alimente si imbracaminte pana la autoturisme sau credite. Traficul de pe mobil si tableta a depasit 50% pentru majoritatea site-urilor. Asadar, clientii se asteapta sa poata cumpara de pe orice device, oricand, la orice ora.

Privind modul de comunicare a brandurilor, clientii se asteapta la transparenta 100%, la sinceritate si la raspunsuri imediate la nevoile lor. Vor sa li se raspunda pe Social Media in maxim 24 h, sa nu primeasca SPAM-uri si sa li se ofere suport la achizitie.

Tot interviul se poate citi in Wall-Stree.ro PRO.

Leave a Reply