Postările paginii tale de Facebook vor fi văzute de mai puțini fani. O nouă modificare a newsfeedului.

penalizeaza paginile de facebook
Surpriză! Facebook anunțat o nouă schimbare a algoritmului de newsfeed prin care paginile de business vor vedea o descreștere în reach-ul postărilor, respectiv acestea vor fi văzute și de mai puțini fani. Cum era de așteptat, Mark Zuckerberg a argumentat că Facebook face acest lucru pentru binele conturilor de persoane fizice, însă din păcate acest lucru este în defavoarea afacerilor care au investit bani să-și crească prezența pe Facebook.
 
Citez „The first changes you’ll see will be in News Feed, where you can expect to see more from your friends, family and groups.

 
As we roll this out, you’ll see less public content like posts from businesses, brands, and media. And the public content you see more will be held to the same standard — it should encourage meaningful interactions between people.
 
De reținut este că dacă vrei ca postările paginii tale de business să fie văzute de către fani, trebuie să generezi mai multe interacțiuni cu aceștia. Pe de altă parte, în acest articol Facebook a anunțat că va penaliza paginile care „cerșesc” interacțiuni (comentarii, like-uri, reacții etc), deci concursurile de comentarii, tagg-uri, like & share, vor duce la penalizarea paginilor. De aceaa nu îți mai recomand să le mai folosești.
Dacă totuși vrei să generezi interacțiuni cu postările paginii tale de business trebuie să lucrezi mai mult pentru a găsi acel conținut care chiar generează reacții fără să le „cerșești” sau să investești în reclame de engagement (boost post-uri).
Uite câteva exemple de postări care ar putea să te ajute să generezi reacții:
  • știri importante despre companie și echipă;
  • postări despre activități cu echipa;
  • opinii puternice;
  • dezbateri pe subiecte importante în acest moment;
  • joculețe;
  • conținut emoționant;
  • conținut amuzant;
  • conținut care generează curiozitate.

În final, vreau să-ți mai spun că Facebook a mai anunțat recent că penalizează site-urile care se încarcă greu de pe mobil. Dacă postezi linkuri pe pagina ta de business, asigură-te că site-urile promovate sunt optimizate pentru mobil și se încarcă repede (ideal sub 3 secunde).

Mult succes!

P.S. aici este postarea originală de la care a pornit acest articol:

Călin Biriș este Senior Partner în cadrul agenției de marketing Loopaa Marcom și fondatorul Online Mastery, platforma de curs despre Marketing Online de la A la Z. Călin a susținut peste 100 de prezentări și workshop-uri pregătind pe Marketing Online mii de antreprenori și specialisti.
În trecut a fost director de marketing la doua dintre cele mai cunoscute branduri din online-ul Românesc: Trilulilu și Zonga. De asemenea, a condus timp de 4 ani asociația de tineri profesioniști în marketing și comunicare IAA YP Cluj. În 2015 a fost premiat de revista Forbes ca fiind unul dintre cei mai remarcabili 30 de tineri sub 30 de ani din România.

One Comment

  • Andreea spune:

    I think its merely a challenge for us to uplift the quality of our content. If one is interested in a higher reach & visibility of a brand, there’s always paid media. Social platforms are in fact a tool for interaction, rather than advertising.

Leave a Reply