Cifre de ecommerce în 2018 despre piața din România

Cifre ecommerce 2018 Romania

Comerțul online din România are cea mai puternică creștere din Europa cu peste 40% în 2017 față de 2016 și cu 30% în 2018 față de 2017, conform datelor publicate de către ARMO (Asociația Română a Magazinelor Online).

Ce alte cifre importante de ecommerce trebuie menționate?

  • 8,28 milioane de români au făcut cel puțin o dată cumpărături online;
  • Numărul magazinelor online active în România s-a dublat de la 7.000 în 2017, la 14.000 în 2018;
  • Comerțul online în România va ajunge la 3,6 miliarde de euro în 2018, având o creștere de 30% față de 2017.

În acest moment, conform Institutului Național de Statistică, sunt 12,6 milioane de români cu vârstă cuprinsă între 16 și 65 de ani și 11 milioane de utilizatori de internet. De reținut și faptul că OLX.ro a avut 9.120.322 de vizitatori unici în luna septembrie 2018. Toate acestea ne dovedesc clar că românii vor să vândă și să cumpere online. 🛒

Numărul magazinelor online s-a dublat în 2018 față de 2017cifre de ecommerce - nr. de magazine online

Datorită contextului economic numărul magazinelor online din România a crescut de la 7.000 la 14.000. Câțiva factori care au influențat această creștere:

  • Accesarea de fonduri europene de către afacerile noi;
  • Deschiderea de noi marketplace-uri și dezvoltarea puternică a celor existente;
  • Realizarea de mai multe evenimente de afaceri și comerț online care promovează oportunitatea deschiderii de magazine online;
  • Creșterea numărului de furnizori de platforme de comerț online la cheie sau SaaS-rui (Software as a Service);
  • Apariția de servicii de e-fullfilment precum Frisbo care gestionează în locul magazinelor online preluarea comenzilor, depozitarea, împachetarea și expedierea acestora;
  • Diversificarea opțiunilor de livrare a produselor;
  • Scăderea costurilor cu lansarea unei afaceri de ecommerce;
  • Diversificarea surselor de finanțare și pentru afaceri la început, precum împrumuturile bancare oferite de BT Mic.

În continuare vom vedea o creștere exponențială a numărului de magazine online, cât și migrarea acestora către piețe internaționale. Conform unor studii de caz oferite de către DHL România, cei care au ales să facă ecommerce internațioal, au câștigat aproape dublu per comandă, iar rata de retur le-a fost cu 40% mai mică.

Principalele beneficii percepute de către clienții care preferă comerțul online

Dacă te gândești să-ți dezvolți un magazin online, este bine să ții cont de următorii factori importanți pentru care clienții aleg să-și facă cumpărăturile online:

  • varietatea mare de mărci și produse disponibile;
  • raportul mai bun calitate-preț;
  • produsele sunt comparabile în mod transparent;
  • acces rapid la cele mai noi produse sau ultimele apariții pe piață;
  • acces la recenziile altor cumpărători;
  • posibilitatea mai multor variante de livrare;
  • posibilitatea de retur gratuit și varietatea metodelor de plată (card, rate online, ramburs, online banking).

Așadar, orice deținător de magazine online ar ajuta să ofere cât mai multe opțiuni de produse, la un preț competitiv, să folosească o descriere a produselor cât mai cuprinzătoare și să nu îngreuneze procesele de plată, livrare și retur.

Care sunt pașii următori?

La fel cum înainte să conduci o mașină îți iei un permis de conducere, îți recomandăm să participi la evenimentele Online Mastery și la celelalte conferințe de afaceri și comerț online pentru a învăța cum să conduci o afacere prezentă online. Alege din lista de mai jos evenimentele care îți sunt accesibile și înscrie-te acum.

Dacă vrei să înveți cum să faci Marketing Online de la A la Z ca un profesionist, înscrie-te în platforma de curs Online Mastery.

Nu mai amâna decizia de a învăța cum să câștigi mai mulți bani din online. Oportunitățile există doar pentru cei care profită de ele. Sper să ne vedem cât mai curând la oricare dintre evenimentele de mai sus!

Călin Biriș este Senior Partner în cadrul agenției de marketing Loopaa Marcom și fondatorul Online Mastery, platforma de curs despre Marketing Online de la A la Z. Călin a susținut peste 100 de prezentări și workshop-uri pregătind pe Marketing Online mii de antreprenori și specialisti.
În trecut a fost director de marketing la doua dintre cele mai cunoscute branduri din online-ul Românesc: Trilulilu și Zonga. De asemenea, a condus timp de 4 ani asociația de tineri profesioniști în marketing și comunicare IAA YP Cluj. În 2015 a fost premiat de revista Forbes ca fiind unul dintre cei mai remarcabili 30 de tineri sub 30 de ani din România.

Leave a Reply