De ce o pagină de Facebook nu-ți poate înlocui website-ul

By | Noutati Marketing Online | No Comments

Paginile de Facebook arată tot mai mult a website-uri, însă nu-ți baza marketingul doar pe acestea dacă vrei un brand puternic pe termen lung. Totuși, dacă vrei să-ți faci o pagină de Facebook, îți recomand cu căldură, însă folosește-o ca un loc de interacțiune cu fanii și ca o sursă de trafic pentru website.

Am auzit într-un training de Marketing Online că paginile de Facebook vor înlocui website-urile. Cu siguranță e ceea ce-și dorește Facebook-ul, însă eu nu sunt de acord cu acest lucru. Mai jos îți argumentez și de ce.

Funcționalități pe care o pagină de Facebook le are, similare cu cele ale unui website:

  • Secțiune de “About” unde apar informații despre companie;
  • Posibilitatea de scriere “Note” care îți imită articolele de blog;
  • Anumite tipuri de pagini au secțiune de “Services” unde poți pune o scurtă descriere cu ce servicii oferă compania;
  • Mai nou, au introdus și secțiune de “shop” pentru a lista produsele pe care le vindeți;
  • Dacă dorești, există opțiune să adaugi pagini sau aplicații noi care nu vin standard;
  • Secțiuni de foto – video;

Ce are în plus o pagină de Facebook față de un website de companie:

  • În loc de formularul de contact există posibilitatea de a iniția o conversație de tip chat și de a seta mesaje automate de răspuns;
  • Posibilitatea de a face LIVE-uri video;
  • Timeline-ul cu postări (și interacțiunea cu fanii);
  • Posibilitatea de a crea evenimente;
  • Posibilitatea de a crea publicitate pe Facebook;
  • Diferite statistici specifice rețelei sociale;
  • Crearea paginii este gratuită.

Toate aceste funcționalități le găsești explicate mai în detaliu în cursul Online Mastery.

Mai jos îți argumentez totuși de ce website-ul ar trebui să rămână centrul comunicării tale online.

1.Măsurare

În primul rând, pe website-ul tău poți măsura mai bine tot ce se întâmplă: numărul de vânzări, toate sursele de trafic, poți înregistra activitatea de pe website să vezi ce fac vizitatorii online + alte analize avansate. Pe Facebook ești limitat la datele oferite de ei și nu poți instala alte instrumente de măsurare.

Citește celelalte 8 motive pe blogul calinbiris.ro.

 

Interviu TeCOMM: despre Marketing Online și tendințe în domeniu

By | Evenimente si cursuri | No Comments

Cu ocazia evenimentului TeCOMM, care va avea loc în 25-26 Octombrie în Cluj-Napoca, echipa organizatoare mi-a luat un interviu despre Marketing Online și tendințele în domeniu. Mai jos poți descoperii primele două întrebări, iar tot interviul îl găsești pe blogul lor.

TeCOMM: Având o experiență de peste 8 ani în marketing online, care consideri că sunt cele mai importante aspecte de care trebuie să ținem cont pentru a realiza o campanie de marketing de success?

Călin Biriș: Dacă dorești să faci o campanie, pornește de la scopul și obiectivele acesteia. Succesul unei campanii este definit de atingerea obiectivelor într-un mod cât mai eficient, folosind minimul de resurse necesare, într-un timp cât mai scurt.

Alte aspecte importante de care să ții cont sunt: buyer personas sau publicul țintă căruia te adresezi, mecanismul campaniei, partenerii, canalele de comunicare, bugetul și planul de implementare.

Pentru a te diferenția pe piață este important ca fiecare campanie să accentueze punctele forte ale companiei tale și avantajele față de concurență.

De asemenea, orice insight din comportamentul de consum al clienților se poate transforma într-o idee reușită de comunicare. Petrece cât mai mult timp cu clienții tăi și învață de la ei cum să vorbești pe limbajul lor și să le oferi ceea ce apreciază cel mai mult la produsele și serviciile pe care le vinzi.”

TeCOMM: Care sunt cele mai frecvente probleme cu care se confruntă specialiștii în marketing?

Călin Biriș: Mulți specialiști de marketing îmi spun că apreciază cel mai mult la cursurile mele faptul că le ofer o structură clară după care se pot ghida. Sunt multe instrumente de online, care folosite în mod haotic te pot ține ocupat sau ocupată toată ziua, iar la final rezultatele să fie cu minus.

Spre exemplu, nu este suficient să postezi mesaje pe Facebook, dacă acestea nu le corelezi cu planul de business al afacerii în care lucrezi, sau dacă obiectivele companiei sunt defapt să ajungi la mulți clienți noi. Comunicarea organică pe Facebook te ajută în general să loializezi fanii existenți și să păstrezi legătura cu ei, însă pentru a ajunge la persoane noi ai nevoie de alte tactici de comunicare.

O altă problemă de care se lovesc marketerii cât și antreprenorii, este că … citește continuarea pe blogul TeCOMM.

facebook vs olx

Facebook lanseaza Marketplace. O amenintare pentru OLX.ro

By | Noutati Marketing Online | 2 Comments

Facebook a introdus in Februarie 2015 optiunea de a vinde si a cumpara produse prin intermediul grupurilor (detalii aici). Cu toate astea, in Romania nu am auzit sa fie un grup care sa se remarce prin aceasta functionalitate si care sa devina atat de puternic incat sa fie o amenintare pentru OLX.ro.

Conform SATI.ro, cel mai accesat website in Romania din luna Septembrie 2016 a fost OLX.ro cu 10 milioane vizitatori unici. Acest lucru confirma in primul rand ca peste 50% din romani acceseaza internetul, iar in al doilea rand acesti utilizatori sunt interesati de a cumpara de pe online. In comparatie, pe Facebook in acest moment sunt doar 8,8 milioane de utilizatori, din care peste 90% fiind activi lunar. Asadar putem spune ca in acest moment OLX este mai accesat ca Facebook in Romania.

Astazi aflam o stire importanta: Facebook lanseaza  Marketplace, o functionalitate a platformei de mobil prin ajutorul careia poti promova obiecte pe care vrei sa le vinzi si pentru care sa primesti oferte de cumparare. Putem spune ca este o versiune proprie a OLX-ului. Deocamdata aceasta functionalitate va fi disponibila doar in SUA, UK, Australia si Noua Zeelanda, insa ma astept ca in curand sa fie disponibila si in Romania.
 

 
Daca va avea succes ramane de vazut, insa poate fi inceputul declinului pentru OLX.ro. Tu ce zici?

Diferenta dintre un curs Online si unul Offline (sau LIVE in sala de curs)

By | Noutati Marketing Online | No Comments

Pana recent toate cursurile se organizau „offline” (sau LIVE, in sali de curs), insa acum devine tot mai popular sa participi la cursuri online.

Daca te-ai gandit vreodata sa te inscrii la un curs online, dar nu ai avut siguranta ca se merita, vreau sa-ti prezint in acest e-mail care sunt avantajele pentru fiecare forma de invatare: online si offline.

Care-i cea mai buna varianta, ONLINE sau OFFLINE?

Din 2012 organizez cursuri OFFLINE de Marketing Online. Am organizat pana acum 10 editii in Cluj, Iasi si Timisoara. Am pregatit peste 150 de antreprenori si specialisti de marketing sa comunice mai eficient si sa castige noi clienti din online.

Anul acesta am lansat si un curs ONLINE, in care vreau sa pregatesc mii de specialisti de marketing sau antreprenori, la fel ca si tine. Asadar iti pot spune detalii despre ambele perspective, prin prisma cursurilor mele.

online-mastery-live

Cursul LIVE are urmatoarele avantaje

  1. Dureaza doar 2 zile, 8 ore pe zi.
  2. Primesti informatia deodata, intr-un mod structurat.
  3. Sunt doar 30 de locuri, deci iti poti face auzite problemele concrete ale afacerii tale.
  4. Cunosti fata in fata alti antreprenori si specialisti ca si tine.
  5. Ai interactiune non stop cu trainerul si ceilalti participanti pentru a gasi solutii si idei noi.
  6. 2 zile te concentrezi pe imbunatatirea afacerii tale.
    Fiind prinsi in munca de zi cu zi, uitam sa ne acordam o ora pe saptamana sa ne gandim cum sa imbunatatim rotitele afacerii. In cursul LIVE ai ocazia sa “recuperezi” acele ore in care sa te gandesti la cum sa imbunatatesti business-ul.

Marketing Online cu rezultate

Cursul ONLINE are urmatoarele avantaje

  1. Il poti accesa oricand. Nu este nevoie sa te rupi de la birou sau de la activitatea de zi cu zi pentru a invata cum sa faci lucruri practice pentru marketingul companiei tale.
  2. Inveti in ritmul tau. Iti poti stabili doua ore pe saptamana daca doar atat ai la dispozitie.
  3. Poti revedea continutul ori de cate ori doresti. Daca iti scapa un detaliu, poti sa revezi lectia si de 10 ori, sau ori de cate ori vrei.
  4. Daca se schimba lucruri in online, primesti update-uri gratuite in curs ori de cate ori creez materiale noi.
  5. Primesti mai mult continut decat poti parcurge in 2 zile de curs LIVE (offline).
  6. Primesti bonusuri (discount-uri) la diferite platforme prezentate in curs.

Atunci care curs este mai bun si la care sa te inscrii?

Amandoua sunt bune si merita sa te inscrii la ele. 🙂 Un curs completeaza pe celalalt.

Imagineaza-ti ca in 2 zile intensive de curs LIVE ti se limpezesc apele si intelegi cum sta treaba cu marketingul online, iar cand te intorci la birou (sau acasa), gasesti 163 de tutoriale video in cursul ONLINE, care au exemple concrete privind toate instrumentele despre care s-a discutat deja in cele doua zile.

Zilele acestea te poti inscrie la urmatoarea editie a cursului Online Mastery LIVE, care va avea loc in 20-21 Mari, in Cluj-Napoca. Aceasta este o varianta actualizata si imbunatatita a cursului Online – Negru pe alb, in care vom lucra direct in Agenda de Marketing Online, pentru a te ajuta sa-ti planifici comunicarea online in mod eficient pentru urmatoarele 6-12 luni.

online mastery live buton

Daca nu inveti nimic nou in acest curs Offline, vei putea cere toti banii inapoi. Ai garantie 100%.

Vezi mai jos parerile participantilor de la editiile anterioare.

blogging cover

De ce este super sa ai un blog si ce este SuperBlog

By | Noutati Marketing Online | No Comments

10 motive de ce este super sa ai blog personal

  1. Daca vrei sa schimbi ceva in jurul tau, un blog te poate ajuta sa ai o voce care sa fie auzita de zeci, mii, sau sute de mii de oameni.
  2. Un blog te credibilizeaza.
  3. Un blog bun te poate ajuta sa te angajezi.
  4. Din blog poti face bani prin reclama, marketing afiliat, articole sponsorizate, campanii proprii sau campanii cu bloggeri.
  5. Daca scrii pe un blog, te poti inscrie in diverse concursuri si sa castigi premii.
  6. A scrie pe blog este ca si cum ai vorbi cu voce tare tot ce gandesti, dar repeti de 10 ori pana iti iese exact ce ai vrut sa spui din prima, dar mult mai clar. Deci te ajuta sa-ti pui gandurile in ordine.
  7. O persoana este definita si se diferentiaza de celelalte prin ceea ce face si ceea ce comunica. Asadar un blog personal te ajuta sa-ti exprimi personalitatea si stilul.
  8. Ai vrut vreodata sa fii altcineva? Un blog iti da sansa sa joci un alt actor sau o alta actrita, in filmul pe care tu il regizezi. 
  9. A scrie pe blog este un exercitiu care iti tine mintea antrenata si sanatoasa.
  10. Blogging-ul este si o activitate sociala. Din cand in cand se mai organizeaza intalniri si campanii pentru bloggeri unde ai ocazia sa cunosti oameni noi sau sa legi prietenii. De asemenea, bloggerii se citesc intre ei, comenteaza unii la ceilalti si se mai ajuta la nevoie.

5 motive pentru care merita sa ai un blog de companie

  1. Exprimarea personalitatii de brand
  2. Credibilizare 
  3. Pozitionare
  4. Atragerea de trafic si clienti prin campanii de promovare, campanii de continut si printr-o prezenta buna in motoarele de cautare
  5. Interactiune directa cu toate partile interesate de companie (actionari, clienti, media, institutii publice etc.)
Super BlogAtat pentru bloggeri cat si pentru companii este o competitie de scris creativ numita SuperBlog.
In aceasta, bloggerii sunt invitati sa scrie articole pe teme date de catre sponsori, in final avand posibilitatea de a castiga premii. 
  • Pentru bloggeri este super pentru ca primesc idei de continut, fac parte dintr-un concurs si pot castiga premii. De asemenea, la final este o premiera unde se pot cunoaste cu organizatorii, cu sponsorii si cu ceilalti bloggeri.
  • Pentru companii este super pentru ca pot afla parerile bloggerilor si a cititorilor acestora despre produsele sau serviciile proprii, pot creste notorietatea brandului si a produselor/serviciilor si pot obtine backlinks ca actiune de SEO.
Pentru concursul din această toamna sunt incheiate inscrierile pentru sponsori, insă bloggerii se mai pot inscrie pana la 1 Octombrie. Vezi detalii.