
Paginile de Facebook arată tot mai mult a website-uri, însă nu-ți baza marketingul doar pe acestea dacă vrei un brand puternic pe termen lung. Totuși, dacă vrei să-ți faci o pagină de Facebook, îți recomand cu căldură, însă folosește-o ca un loc de interacțiune cu fanii și ca o sursă de trafic pentru website.
Am auzit într-un training de Marketing Online că paginile de Facebook vor înlocui website-urile. Cu siguranță e ceea ce-și dorește Facebook-ul, însă eu nu sunt de acord cu acest lucru. Mai jos îți argumentez și de ce.
Funcționalități pe care o pagină de Facebook le are, similare cu cele ale unui website:
- Secțiune de “About” unde apar informații despre companie;
- Posibilitatea de scriere “Note” care îți imită articolele de blog;
- Anumite tipuri de pagini au secțiune de “Services” unde poți pune o scurtă descriere cu ce servicii oferă compania;
- Mai nou, au introdus și secțiune de “shop” pentru a lista produsele pe care le vindeți;
- Dacă dorești, există opțiune să adaugi pagini sau aplicații noi care nu vin standard;
- Secțiuni de foto – video;
Ce are în plus o pagină de Facebook față de un website de companie:
- În loc de formularul de contact există posibilitatea de a iniția o conversație de tip chat și de a seta mesaje automate de răspuns;
- Posibilitatea de a face LIVE-uri video;
- Timeline-ul cu postări (și interacțiunea cu fanii);
- Posibilitatea de a crea evenimente;
- Posibilitatea de a crea publicitate pe Facebook;
- Diferite statistici specifice rețelei sociale;
- Crearea paginii este gratuită.
Toate aceste funcționalități le găsești explicate mai în detaliu în cursul Online Mastery.
Mai jos îți argumentez totuși de ce website-ul ar trebui să rămână centrul comunicării tale online.
1.Măsurare
În primul rând, pe website-ul tău poți măsura mai bine tot ce se întâmplă: numărul de vânzări, toate sursele de trafic, poți înregistra activitatea de pe website să vezi ce fac vizitatorii online + alte analize avansate. Pe Facebook ești limitat la datele oferite de ei și nu poți instala alte instrumente de măsurare.
Citește celelalte 8 motive pe blogul calinbiris.ro.

Călin Biriș este trainer și consultant de marketing, fondatorul programului de marketing Online Mastery, autor al cărții și al podcastului „Antrenamentul de Marketing”. Din 2009 până în prezent a susținut seminarii și prezentări de marketing la care au participat zeci de mii de antreprenori și tineri profesioniști.
În trecut a fost director de marketing la două dintre cele mai cunoscute branduri din online-ul românesc: Trilulilu și Zonga. De asemenea, a fost partener timp de 7 ani în agenția de marketing Loopaa și a condus timp de 4 ani asociația de tineri profesioniști în MarCom IAA YP Cluj. În 2015 a fost premiat de revista Forbes ca fiind unul dintre cei mai remarcabili 30 de tineri sub 30 de ani din România.