De unde începi când vrei să te dezvolți în Marketing Online?

De unde începi când vrei să te dezvolți în Marketing Online

Gary Vaynerchuk a spus bine într-o postare pe Twitter: „Dacă te simți pierdut, schimbă pe cine asculți.”. Așa este și când vrei să te dezvolți în Marketing Online.

Imaginează-ți că mergi cu mașina printr-un oraș pe care nu îl cunoști și te simți pierdut/pierdută. Pentru a ajunge unde îți dorești ce vei alege:
a) Te plimbi prin tot orașul până găsești într-un final strada?
b) Întrebi la fiecare colț de stradă trecătorii să-ți ofere direcții?
c) Folosești Google Maps sau Waze?

Dacă simți că te miști încet cu dezvoltarea ta în marketing online, business sau în oricare pasiune pe care o ai, probabil nu asculți pe cine trebuie. Așadar, primul pas în dezvoltarea ta în marketing online este să îți alegi cu atenție sursele de educare, respectiv pe cine „asculți”.

Începe cu aceste resurse pentru a te dezvolta în Marketing Online

Cursul Online Mastery

Spre deosebire de alte cursuri, Online Mastery a fost structurat pe un plan de învățare de marketing de la A la Z, care cuprinde tot ce ai nevoie pentru a începe să faci marketing online ca un profesionist. Cursul are la bază principiile și teoriile care se predau în facultățile de marketing, iar în plus, toate lecțiile sunt practice, cu exemple concrete și tutoriale pas cu pas.

Platforma de curs Online Mastery îți oferă:

  • peste 180 de lecții video în limba română, explicate pas cu pas;
  • manual de exerciții pentru modulul de planificare și strategie;
  • interviuri cu profesioniști și antreprenori;
  • răspuns din partea trainerului la întrebările tale din platformă;
  • acces 24/7 de pe 3 IP-uri diferite;
  • acces pe viață;
  • actualizări gratuite pentru lecțiile din curs.

În plus, poți să te consulți și cu membri din grupul de Facebook Online Mastery, atunci când ai întrebări de business și marketing. Află tot ce cuprinde cursul Online Mastery.

Antrenamentul de Marketing

Acest podcast de marketing îți oferă exerciții practice pe care dacă le pui în practică te ajută să te dezvolți în domeniu și să obții rezultate mai bune în acțiunile tale. Fiecare antrenament are exemple și resurse extra care te pot ajuta să aprofundezi domeniul marketingului. Abonează-te la podcast.

Cărți de marketing

Din păcate, foarte multe cărți încadrate în categoria marketing sunt mai mult „beletristică de business”. Acest termen se referă la faptul că dintr-o carte de 200-300 de pagini afli doar câteva idei generale care sunt prezentate din multe unghiuri și cu multe exemple. Aceste tipuri de cărți nu pot fi considerate surse bune de învățare accelerată și structurată a marketingului.

În schimb, cele mai bune cărți de marketing cu care să începi sunt manualele de la facultăți și cărțile din bibliografiile acestora.

Poate „Marketing Management” de Kotler & Keller nu sună la fel de sexy ca și „Vaca mov” de Seth Godin, însă din prima carte înveți cu adevărat bazele marketingului, pe când a doua carte doar te inspiră și te lăsă cu gândul că e fain să lucrezi în marketing, fără să știi cum să faci asta.

Un coach sau mentor cu experiență în marketing online

Rolul principal al antrenorilor este să-și dezvolte echipa, de aceea un coach se va concentra mereu pe obiectivele coachee-ului, îl va ghida să ia cele mai bune decizii în carieră și să selecteze cele mai bune resurse de învățare.

Un mentor nu urmărește atât de aproape evoluția mentee-ului său, însă oferă sfaturi din experiență proprie atunci când acestea sunt cerute.

Ambele variante de ghidare pot să-ți fie utile în funcție de experiența pe care o ai în domeniu și de viteza cu care vrei să te dezvolți în marketing online. Un coach este foarte bun pentru tine dacă ești la început și vrei să crești accelerat, iar un mentor este o soluție ideală atunci când ai experiență, dar simți că ai unele blocaje pe care ai putea să le depășești cu un sfat sau o recomandare bună de la cineva cu experiență.

Dacă vrei ghidare în cariera ta sau în acțiunile tale de marketing online, trimite-mi un mesaj pe adresa salut@calinbiris.ro.

Învață marketing online prin practică (learning by doing)

Indiferent de cum alegi să înveți să faci marketing online, îți recomand să te implici și într-o afacere, un ONG sau într-un proiect, unde să pui în practică informațiile pe care le afli. Fără practică sunt șanse mari să uiți repede ceea ce înveți.

De asemenea, atunci când te pui în contextul de a rezolva provocări reale de marketing online, vei căuta să găsești soluții. Chiar dacă tu nu vei știi cum să rezolvi provocările, prin a colabora cu o agenție sau un freelancer vei învăța foarte multe lucruri despre cum se face marketing online în practică.

Gândește-te bine pe cine asculți atunci când vrei să te dezvolți în marketing. Prin a-ți alege ghidul potrivit poți să economisești timp, bani și frustrări, iar în plus, poți câștiga competențe reale care te ajută să ai o carieră de succes și să obții rezultate în afacerile, organizațiile și proiectele în care te implici.

Mult succes!

Sursa foto

Leave a Reply