Este comunicarea pe Social Media o cariera pentru tine?

cariera social media

Social Media a devenit principalul spațiu de interacțiune al companiilor cu publicurile lor țintă, deoarece oamenii își petrec o mare parte din timp online. Cine ar fi zis acum 10 ani, că primul lucru pe care îl fac o parte dintre noi dimineața, e să ne verificăm notificările pe Facebook, Instagram, YouTube, TikTok. Din acest motiv, există pe piață „o foame” de specialiști în Social Media, iar atât firmele de tip start-up, cât și companiile mari, recrutează zilnic persoane care să le gestioneze comunicarea de business pe rețelele de socializare. 

Știi cum arată o zi din viața unui Social Media Specialist?

Online! ?

Lăsând jocurile de cuvinte la o parte, iată câteva atribuții care îi revin unui specialist în comunicarea pe Social Media:

1. E creativ, scrie corect și păstrează o atitudine pozitivă în textele sale ?

Content-ul are o viață scurtă. Durează 3 secunde pentru ca utilizatorul să vizualizeze postarea, iar dacă în acest timp, nu i-a atras nimic atenția, trece la alta. Abordarea creativă și non-conformistă face ca textele tale să fie citite în totalitate și apreciate. Nu uita însă de detalii. Scrie corect, evită exagerările și folosește un limbaj apropiat de cel al publicului țintă. Nu uita că textele pozitive atrag oameni pozitivi, astfel, chiar dacă trebuie să scrii o postare în care trebuie să anunți ceva negativ, scrie-o cât de pozitiv poți.

2. Organizarea e cheia! Își planifică postările și fiecare mișcare  ?

Planifici săptămânal sau lunar postările și te asiguri că sunt pregătite și programate la timp. Dacă compania are conturi pe mai multe rețele de socializare, trebuie să te asiguri că există un echilibru în calendarul postărilor pe fiecare rețea și mai ales, că există complementaritate între textele tale și tipul de comunicare de pe rețelele de socializare. Pe Facebook nu se comunică la fel ca pe TikTok sau Instagram.

3. Analizează, monitorizează și optimizează  ?

Ca specialist în social media, trebuie să lucrezi puțin și cu cifrele și să îmbini creativitatea cu analiza acestora – rezultând statistici și rapoarte. Pentru a monitoriza rezultatul muncii tale, urmărește indicatori de performanță, cum ar fi: reactions, comments, shares, clicks, formulează concluzii și obiective realizabile. Da, ai remarcat bine. Un om de social media formulează strategii bazate pe obiective acționabile, pune lucrurile în context și monitorizează în permanență comunicarea pe rețelele de socializare. Toate aceste date: statistici, rezultate, concluzii, idei de strategii, sunt predate mai departe managerului sau specialistului în marketing, pentru a le integra în planul de marketing.

4. E deschis provocărilor aduse de Community Management  ?

A fi un specialist în Social Media înseamnă să ai multă răbdare și să fii perseverent în comunicarea cu clienții. Social Media implică și Customer Service, așadar, te vei confrunta cu situații în care trebuie să monitorizezi discuții, să răspunzi la întrebările clienților. Mereu există clienți-surpriză care pot fi dificili. Nimeni nu are un control asupra acestui lucru, așadar fii deschis unor noi provocări. 

Desigur, odată cu experiența, aceste provocări o să ți se pară floare la ureche. Dacă ai descoperit că o cariera în Social Media e pentru tine, îți recomandăm să te înscrii în Modulul Social Media  din cursul Online Mastery. Ai ofertă limitată până în 10 octombrie (99 euro, în loc de 149 euro) și poti începe de pe acum să îți dezvolți o cariera în Social Media.

</

Leave a Reply