cariera social media

Este comunicarea pe Social Media o cariera pentru tine?

By | Noutati Marketing Online | No Comments

Social Media a devenit principalul spațiu de interacțiune al companiilor cu publicurile lor țintă, deoarece oamenii își petrec o mare parte din timp online. Cine ar fi zis acum 10 ani, că primul lucru pe care îl fac o parte dintre noi dimineața, e să ne verificăm notificările pe Facebook, Instagram, YouTube, TikTok. Din acest motiv, există pe piață „o foame” de specialiști în Social Media, iar atât firmele de tip start-up, cât și companiile mari, recrutează zilnic persoane care să le gestioneze comunicarea de business pe rețelele de socializare. 

Știi cum arată o zi din viața unui Social Media Specialist?

Online! 🙂

Lăsând jocurile de cuvinte la o parte, iată câteva atribuții care îi revin unui specialist în comunicarea pe Social Media:

1. E creativ, scrie corect și păstrează o atitudine pozitivă în textele sale 🙂

Content-ul are o viață scurtă. Durează 3 secunde pentru ca utilizatorul să vizualizeze postarea, iar dacă în acest timp, nu i-a atras nimic atenția, trece la alta. Abordarea creativă și non-conformistă face ca textele tale să fie citite în totalitate și apreciate. Nu uita însă de detalii. Scrie corect, evită exagerările și folosește un limbaj apropiat de cel al publicului țintă. Nu uita că textele pozitive atrag oameni pozitivi, astfel, chiar dacă trebuie să scrii o postare în care trebuie să anunți ceva negativ, scrie-o cât de pozitiv poți.

2. Organizarea e cheia! Își planifică postările și fiecare mișcare  📅

Planifici săptămânal sau lunar postările și te asiguri că sunt pregătite și programate la timp. Dacă compania are conturi pe mai multe rețele de socializare, trebuie să te asiguri că există un echilibru în calendarul postărilor pe fiecare rețea și mai ales, că există complementaritate între textele tale și tipul de comunicare de pe rețelele de socializare. Pe Facebook nu se comunică la fel ca pe TikTok sau Instagram.

3. Analizează, monitorizează și optimizează  🔎

Ca specialist în social media, trebuie să lucrezi puțin și cu cifrele și să îmbini creativitatea cu analiza acestora – rezultând statistici și rapoarte. Pentru a monitoriza rezultatul muncii tale, urmărește indicatori de performanță, cum ar fi: reactions, comments, shares, clicks, formulează concluzii și obiective realizabile. Da, ai remarcat bine. Un om de social media formulează strategii bazate pe obiective acționabile, pune lucrurile în context și monitorizează în permanență comunicarea pe rețelele de socializare. Toate aceste date: statistici, rezultate, concluzii, idei de strategii, sunt predate mai departe managerului sau specialistului în marketing, pentru a le integra în planul de marketing.

4. E deschis provocărilor aduse de Community Management  📣

A fi un specialist în Social Media înseamnă să ai multă răbdare și să fii perseverent în comunicarea cu clienții. Social Media implică și Customer Service, așadar, te vei confrunta cu situații în care trebuie să monitorizezi discuții, să răspunzi la întrebările clienților. Mereu există clienți-surpriză care pot fi dificili. Nimeni nu are un control asupra acestui lucru, așadar fii deschis unor noi provocări. 

Desigur, odată cu experiența, aceste provocări o să ți se pară floare la ureche. Dacă ai descoperit că o cariera în Social Media e pentru tine, îți recomandăm să te înscrii în Modulul Social Media  din cursul Online Mastery. Ai ofertă limitată până în 10 octombrie (99 euro, în loc de 149 euro) și poti începe de pe acum să îți dezvolți o cariera în Social Media.

</

Studierea comportamentului clientului

4 Metode cum să studiezi comportamentul clienților pe timp de criza

By | Noutati Marketing Online | No Comments

Situațiile de criză generează schimbări radicale atât în piață, cât și în felul în care este percepută piața de către consumatori. Comportamentul clienților pe timp de criză este instabil, aceștia au o atitudine precaută și sunt mult mai sceptici cu privire la cumpărarea unui produs. Acest fapt face ca vânzarea să fie de trei ori mai dificilă, decât în mod normal, iar antreprenorii trebuie să-și redefinească strategiile de marketing, pentru ca afacerile lor să supraviețuiască. 

Pentru a redefini oferta și pentru a crea un plan de acțiuni de criză eficient, trebuie să începi prin a analiza piața și mai ales, să acorzi o mare importanță studiului comportamentului clienților tăi. Iată câteva acțiuni de marketing care te vor ajuta să aflii date importante despre preferințele și prioritățile clienților tăi pe timp de criză și astfel să-ți redefinești oferta și mesajele. 

1. Programează interviuri prin convorbiri video online

O modalitate eficientă cu ajutorul căreia poți studia comportamentul clienților tăi, este să programezi interviuri online prin video call, în timpul cărora, ai șansa să le adresezi întrebări directe. O astfel de metodă este foarte utilă, deoarece ai un control mare asupra direcției în care se îndreaptă discuția. În plus, aflii detalii pe care nu ai fi reușit să le aflii cu ajutorul unui chestionar și ai posibilitatea să studiezi comportamentul nonverbal. Ulterior,poți folosi toate datele aflate, spre exemplu: care e cea mai problemă cu care se confruntă, limbajul utilizat, cum s-au schimbat preferințele sale în timpul crizei, etc, în mesajele campaniilor tale de promovare.

2. Utilizează chestionare pe site

Deși cu ajutorul interviurilor prin video, reușești să obții mai multe date importante, și chestionarele pe site sunt o metodă eficientă datorită volumului mare de răspunsuri pe care îl poți obține. Mulți clienți sunt reticenți în a răspunde direct la întrebări și preferă anonimitatea, astfel, chestionarele pe site reprezintă o soluție pentru a-și exprima opinia în confortul personal. Un dezavantaj este că nu vei putea pune foarte multe întrebări în chestionar și trebuie să-l construiești în așa fel încât să reușești să obții informația care te interesează folosind întrebări puține.

3. Folosește Google Analytics

O altă metodă, mai puțin directă, de a studia comportamentul clienților tăi, este să analizezi cu ajutorul Google Analytics, ce fac vizitatorii pe website. Te uiți la cum se comportă diferit comparativ cu ce făceau de dinainte de criză: ce caută pe site, care pagini au crescut ca trafic, ce oferte le stârnesc interesul mai mult. În acest fel, tu îți poți actualiza website-ul, astfel încât să atragi atenția spre anumite reclame sau să realizezi pagini noi care răspund căutărilor de pe site.

4. Folosește A/B testing

Chiar dacă și înainte de situația de criză foloseai metoda A/B testing, în timpul crizei este  necesar să o folosești, deoarece comportamentul clienților se schimbă, iar tu trebuie să schimbi abordarea și să vezi la care mesaje răspund și cum li s-au schimbat preferințele. Poți seta experimente A/B fie direct pe site, fie prin reclamele de Facebook.

Situațiile de criză încearcă de cele mai multe ori capacitatea marketerilor și antreprenorilor de adaptare, creativitatea și capacitatea de a găsi soluții într-un timp scurt și cu bugete mici. Dacă și afacerea ta are nevoie de o redefinire a ofertei sau vrei să aflii care sunt soluțiile pentru a face față crizei actuale, rezervă-ți un loc la webinarul gratuit Cum să găsești clienți noi din online, pe timp de criză. Vom discuta despre cum a influențat criza actuală majoritatea afacerilor, despre soluții de promovare online și cum ai putea aplica aceste pe afacerea ta. 

Cum a afectat afacerile criza generată de COVID-19

By | Actualizari Online Mastery | No Comments

Criza generată de pandemia Covid-19 este una dintre cele mai mari crize economice care a lovit România în ultimii ani, chiar mai mare decât criza din 2008, afirmă specialiștii. Potrivit unui studiu referitor la impactul Covid-19 asupra afacerilor, realizat de platforma de monetizare pentru companii, 2 Checkout, majoritatea dintre cei peste 800 de comercianți online intervievați, au fost afectați de pandemie și consideră această situație o amenințare pentru afacerile lor. Doar 12% dintre comercianții care au participat la studiu estimează un impact pozitiv al crizei generate de pandemia Covid-19 asupra propriilor afaceri. 

Domenii afectate vs domenii avantajate de pandemia Covid 19

Cele mai afectate sectoare sunt turismul, transporturile și Horeca, dar efectele negative se văd și în alte domenii interdependente. Una dintre cele mai mari provocări cu care se confruntă companiile este încetinirea vânzărilor – 60% dintre participanții la studiu se confruntă cu această situație. 18% dintre respondenți constată că este foarte dificil să găsești clienți noi sau să semnezi contracte noi, iar ritmul de muncă a încetinit. 

În plus, alte efecte negative generate de criză sunt suspendarea temporară a activității sau restrângerea activității firmelor, disponibilizări, întârzieri la plată a furnizorilor sau chiar închiderea unor firme. Atitudinea consumatorilor este diferită comparativ cu situația de dinainte de pandemie, mulți dintre ei refuzând să facă plăți sau solicită returnarea banilor. 

Există însă sectoare de activitate care sunt influențate pozitiv de către criza generată de pandemia Covid-19 sau care nu au fost afectate deloc de această situație. Producătorii de software multimedia, middleware sau unii furnizori de servicii de divertisment sunt optimiști cu privire la activitatea lor în acest an, speculând chiar o ușoară creștere a profitului comparativ cu anii anteriori. 

Care sunt prioritățile & soluțiile în această perioadă

Potrivit studiului realizat de 2Checkout, 38% dintre companiile participante la studiu, consideră că lansarea de noi produse și oferte promoționale, reprezintă o soluție pentru a nu da faliment.

24% dintre comercianți iau în calcul ca strategie de marketing, fidelizarea și menținerea clienților existenți și utilizarea instrumentelor de marketing practice pentru acest lucru. 

Doar 22% dintre comercianții participanți la studiu își asumă riscul de a se lansa pe pieței noi, iar 17% vor investi în optimizarea experienței online a clienților, vor lucra la poziționarea pe termen lung și la realizarea unor noi oferte și politici de preț. 

Situațiile de criză pot transforma mediul de business într-o roată care nu se știe în ce direcție se rostogolește, astfel că totul devine dinamic, iar rezultatele sunt greu de preconizat. Dacă și afacerea ta este influențată negativ de criza actuală și ești în căutarea unor soluții practice, te invit la un webinar gratuit în care discutăm despre cum să câștigi clienți noi din online, pe timp de criză și cum să-ți crești vânzările.

Înscrie-te gratuit și te aștept la webinar. 

 

curs online creare website

Tudor, studentul, decide cum să câștige bani vara aceasta

By | Noutati Marketing Online | No Comments

      Tudor este un tânăr de 20 de ani, student la o facultate de economie, iar după primul an și-a dat seama că nu îi e ușor să se întrețină la facultate. Se gândește serios să caute oportunități de lucru sau proiecte în plus față de ceea ce învață la facultate, care să-l ajute să facă bani de buzunar. Vara aceasta are mult timp liber, iar una dintre soluții e să se angajeze ca ospătar sau casier.  Își face câteva calcule și crede că ar reuși să se întrețină câteva luni din următorul an universitar, însă se întreabă ce face după ce i se termină banii de buzunar. Tudor analizează opțiunile și nu reușește să ia o decizie, astfel, cere sfatul unui coleg mai mare, care a terminat facultatea și pe care îl știa foarte activ și implicat în diferite activități extracurriculare.

Află că cel mai bun lucru pe care îl poate face ca student, e să se concentreze pe dezvoltarea aptitudinilor sale, pe educația non-formală și să facă freelancing. Anii studenției sunt cei mai potriviți pentru acumularea de informații și dezvoltarea de skill-uri noi, deoarece există energie, timp și o mulțime de oportunități și resurse. La îndrumarea colegului său, începe să caute cursuri pe care ar putea să le facă. Însă, nu vrea să facă orice curs, ci unul care să-i aducă beneficii încă din vara aceasta, deoarece are nevoie de bani de buzunar. 

După mai multe căutări, găsește pe Google o reclamă la cursul Dezvoltarea prezenței online. Reclama sună cam așa: „Vrei să înveți să faci site-uri de prezentare și să câștigi bani?” Tudor asociază ideea de site cu domeniul IT, un domeniu care nu se învață în câteva săptămâni. Totuși, dă click pe reclamă și ajunge pe pagina de prezentare a cursului. Află că acest curs ține 2 săptămâni, iar dacă investește 2 ore pe zi, învață cum să facă site-uri de prezentare de la 0, pe cont propriu, chiar dacă nu are abilități în programare sau web design. Un site de prezentare poate costa 2.500 sau chiar 5.000 de lei, depinde de complexitatea lui. Nu sună deloc rău! 

Imediat ce se înscrie în curs, are acces la 35 de lecții, 24 de instrumente și 5 ore de tutoriale în care învață cum să  facă un site de prezentare sau un blog, care arată și funcționează profesionist, cum să facă o pagină de vânzare care convertește sau cum să instaleze un chat pe website. Învață și cum să analizeze comportamentul clienților, al competiției și tendințele actuale, pentru a crea site-uri competitive. În plus, are acces pe viață în curs, primește gratuit actualizările viitoare ale lecțiilor video și suport din partea trainerului.

Își dă seama că nu trebuie să aștepte 3 ani pentru a avea un job și să câștige bani. Are șansa de a urma un curs în timpul facultății, în urma căruia va ști practic cum să construiască un site de la 0. Își dezvoltă aptitudini practice și astfel își scurtează drumul spre un loc de muncă bine plătit. Colegul său îl susține și chiar îl încurajează să învețe ceva nou, însă, Tudor se află acum în fața unei decizii importante: să lucreze ca ospătar sau casier și să câștige bani pe moment sau să investească într-un curs de 2 săptămâni, care îl va ajuta să câștige bani pe termen lung. 

Dacă simți că te confrunți și tu cu această alegere, te invit să vizitezi pagina cursului Dezvoltarea prezenței online și să iei propria decizie. 

 

Curs dezvoltarea prezentei online

 

probleme cu promovarea afacerii online

Andrei, antreprenorul, are o problemă cu promovarea afacerii lui

By | Noutati Marketing Online | No Comments

       Andrei este antreprenor, are un business mic și vrea de mult timp să-l promoveze în mediul online. A discutat deja cu câțiva specialiști și agenții, dar și-a dat seama că cel mai bine ar fi ca el să învețe întâi cum se fac lucrurile, înainte să ceară rezultate de la alții. A început să caute informații pe YouTube, pe bloguri, pe grupuri de Facebook, dar simte că ceva lipsește. Nu reușește să conecteze frânturile de informații găsite, pentru a-și face un plan, un buget și campanii cu rezultate. Simte nevoia îndrumării unui expert în acest domeniu pe care nu-l stăpânește foarte bine. Vrea să învețe într-un timp scurt, cele mai importante aspecte de promovare online; îl interesează lucruri testate de către experți pentru a nu da greș. 

Așadar, intră pe Google și caută ”cursuri promovare online interactive”. Google-ul intuiește ce îl interesează pe Andrei să găsească și îi arată o listă de rezultate, în fruntea listei fiind o reclamă la workshop-ul Online Mastery de promovare online de la A la Z, în perioada 10 – 12 – 14 august. Andrei începe să se gândească ce îi poate oferi în plus un workshop față de un curs online și dă click pe reclamă. Reclama îl direcționează pe pagina de înscriere a workshop-ului, o citește în întregime și ajunge la o concluzie. Își dă seama că spre deosebire de un curs online, participarea la workshop îi aduce mai multe avantaje, printre care 18 ore de lucru direct cu un expert în marketing online, cu peste 10 ani experiență, poate adresa întrebări, învață cu ajutorul studiilor de caz pe afacerea lui și a celorlalți participanți, are parte de exerciții practice, DEMO-uri, instrumente de folosit zi de zi și primește teme de casă pentru a exersa ceea ce a învățat nou la workshop.

În plus, Andrei primește acces la înregistrarea workshop-ului timp de un an de zile și garanția banilor înapoi, dacă nu a învățat nimic util până la finalul workshop-ului. Andrei studiază agenda workshop-ului și își dă seama că e organizată în așa fel încât să învețe de la A la Z, cum să folosească toate instrumentele online utile pentru afacerea lui. În prima zi de workshop Andrei învață cum să facă  analiza, strategia și planul de marketing, în a doua zi lucrează la construirea prezenței online și social media, iar în a treia zi învață despre marketingul de conținut și managementul de promovare online pentru afacerea lui.

Dacă înainte de workshop, lui Andrei îi era frică să piardă bani pe campanii nereușite, a făcut campanii pe social media, fără rezultate sau nu știa de unde să înceapă cu promovarea online, după workshop va avea propriile idei de campanii de promovare, va ști să dezvolte strategii și să stabilească bugete realiste pentru afacerea lui. Andrei se gândește serios să se înscrie la workshop și să afle de la un expert cum să facă promovare online eficientă pentru afacerea lui. Locurile sunt limitate la 20 de persoane, și trebuie să se grăbească cu alegerea lui. 

Tu ce l-ai sfătui pe Andrei să aleagă? Un curs pe o platformă online sau un workshop de promovare online? La fel ca în cazul lui Andrei, alegerea e a ta. Dacă vrei să aflii ce înseamnă un workshop de promovare online de la A la Z, te invit să consulți detaliile workshop-ului. În plus, ai șansa de a accesa oferta workshop + curs Online Mastery, la preț de curs online.