
Dintr-un studiu realizat de Questia Group pentru Cristian China-Birta (Chinezu’) am extras ce nu vor fanii de la o pagina de Facebook a unui brand. Daca te gandesti la opusul acelor nemultumiri, poti sa-ti dai seama ce ar trebui sa faci mai mult pe Facebook pentru a avea o comunicare buna.
Reguli de bun simt pe care sa le urmezi
1. Analizeaza fanii si vorbeste pe limba lor.
Posteaza continut relevant, pe interesul lor și într-un limbaj adaptat la tipul fanilor.
2. Pastreaza un raport decent intre reclame si continut informational sau de divertisment.
Intr-o saptamana poti folosi regula 3-2-2: 3 reclame, 2 postari de divertisment, 2 de informare).
3. Comunica transparent si deschis.
4. Reactioneaza prompt.
5. Organizeaza concursuri, promotii si campanii atractive.
Acestea sunt cateva reguli generale pentru a face pe placul fanilor paginii de brand. Dincolo de acestea, este important sa testezi diferite formate de postari, la diferite ore, si sa vezi ce functioneaza cel mai bine pentru pagina de Facebook pe care o administrezi. Adaptarea este cuvantul de baza.

Călin Biriș este trainer și consultant de marketing, fondatorul programului de marketing Online Mastery, autor al cărții și al podcastului „Antrenamentul de Marketing”. Din 2009 până în prezent a susținut seminarii și prezentări de marketing la care au participat zeci de mii de antreprenori și tineri profesioniști.
În trecut a fost director de marketing la două dintre cele mai cunoscute branduri din online-ul românesc: Trilulilu și Zonga. De asemenea, a fost partener timp de 7 ani în agenția de marketing Loopaa și a condus timp de 4 ani asociația de tineri profesioniști în MarCom IAA YP Cluj. În 2015 a fost premiat de revista Forbes ca fiind unul dintre cei mai remarcabili 30 de tineri sub 30 de ani din România.