
Maiestria in marketing online este adusa de teorie, practica si antrenament
Daca doresti sa ai rezultatele cele mai bune in marketing online este important sa-ti faci un obicei din a aplica tot ce inveti in Online Mastery sau in alte cursuri si articole. Nu este suficient sa cunosti teoria. Defapt, atunci cand observi ca ceva nu merge bine in campaniile tale (dar nu stii exact ce anume), teoria spune ca trebuie sa testezi mai multe variabile pentru a imbunatatii rezultatele. Nu exista o formula secreta universala, ci pe baza cunostintelor si a practicii trebuie sa descoperi acea reteta care functioneaza pentru tine. Odata ce ai gasit-o, daca vrei sa-ti maresti viteza de implementare si sa ai rezultate tot mai bune, este important sa te antrenezi la fiecare capitol din Marketing Online.
Cum sa te antrenezi eficient in Marketing Online
Conform studiilor stiintifice, cu cat ne antrenam mai mult cu atat informatia circula mai repede in corpul nostru si rezulta ca astfel actionam mai repede si mai corect asupra ceea ce ne propunem.
Spre exemplu, saptamanal merg la baschet si am observat ca daca imi antrenez o anumita miscare, imi va fi mai usor sa o aplic in timpul unui meci. Nu voi avea indoiala ca acea miscare imi va reusi, sau ca imi va pune in pericol aruncarea la cos sau actiunea pe care mi-o propun. Similar este si in marketing online. Daca am implementat campanii de Facebook de 100 de ori, data viitoare cand va trebui sa fac o campanie noua voi actiona rapid asupra setarilor care trebuie facute fara sa-mi fac griji ca voi pune in primejdie bugetul pe care il voi investi.
Insa nu este suficient sa te antrenezi, daca vrei sa ai rezultate mai rapide decat altii. Este important si modul de antrenare. Urmeaza aceste catava sfaturi pentru a te antrena eficient:
1. Concentreaza-te doar asupra sarcinii pe care o faci
Incearca sa elimini orice fel de distrageri: telefoane, e-mailuri, discutii cu colegii, alarme, mesaje private etc. In acest fel vei evita capcana de a face mai multe lucruri in acelasi timp.
2. Incepe pas cu pas, nu te grabi
Acorda-ti timp la inceput pentru a face lucrurile in mod corect, iar pe parcurs poti mari viteza. Spre exemplu, la inceput rezerva-ti 2 ore cu o pauza de 10 minute pentru a scrie un articol pe blog. Dupa ce te vei antrena la acest lucru, iti poti seta un obiectiv de a finaliza un articol in 30 de minute.
3. Limiteaza timpul de lucru si acorda-ti pauze
Conform studiilor, cei mai mari performeri (atleti, artisti si altii) se antreneaza in secvente limitate de timp, cu pauze intre acestea. Stiai ca muschii se dezvolta atunci cand se odihnesc, nu atunci cand depun efort? Evident ca este nevoie de acel efort initial pentru a programa dezvoltarea din timpul odihnei (vezi detalii despre acest subiect).
4. Vizualizeaza si adapteaza
Fiecare lucru maret s-a nascut intai in mintea creatorului. Vizualizarea proceselor inainte de realizarea lor ajuta la sedimentarea informatiilor si poate avea aproape acelasi efect ca antrenamentul in sine. Adapteaza toate informatiile la experienta si nevoile proprii, iar astfel vei dobandi mai usor aptitudinile.
5. Stabilește-ți o rutina
Pune-ti in calendar o ora-doua pe zi, sau pe saptamana, pentru a te antrena. Rutina iti va reduce nevoia de a lua o decizie constienta de fiecare data cand trebuie sa te antrenezi. Prin a stabili ca martea si joia de la 16 la 18 faci exercitii de Marketing Online vei anula orice alte programari sau sarcini din acel interval pentru a te concentra pe maiestria aptitudinilor pe care doresti sa le deprinzi.
Acest articol are la baza experienta proprie, dar si bazele stiintifice aflate din urmatorul video:
Daca te-ai inscris in Online Mastery, urmeaza cele 5 sfaturi. Stabileste-ti in calendar o ora pe zi sau 2 zile pe saptamana in care exersezi timp de 4 ore, in care sa te concentrezi doar pe exercitiile din curs. Nu uita ca fiecare maiestru a fost intai un incepator.
Mult spor!

Călin Biriș este trainer și consultant de marketing, fondatorul programului de marketing Online Mastery, autor al cărții și al podcastului „Antrenamentul de Marketing”. Din 2009 până în prezent a susținut seminarii și prezentări de marketing la care au participat zeci de mii de antreprenori și tineri profesioniști.
În trecut a fost director de marketing la două dintre cele mai cunoscute branduri din online-ul românesc: Trilulilu și Zonga. De asemenea, a fost partener timp de 7 ani în agenția de marketing Loopaa și a condus timp de 4 ani asociația de tineri profesioniști în MarCom IAA YP Cluj. În 2015 a fost premiat de revista Forbes ca fiind unul dintre cei mai remarcabili 30 de tineri sub 30 de ani din România.
[…] te-am convins sa-ti dedici timpul acestui domeniu, vezi aici cum sa te antrenezi mai eficient zi de zi pentru a dobandi maiestrie. De asemenea, urmeaza cursul Online Mastery pentru […]